Kiedy możesz złożyć reklamację?
- Jeśli zakupiony produkt posiada wadę lub jest niezgodny z umową, masz prawo złożyć reklamację.
- Jeżeli przed rozpoczęciem użytkowania zauważysz, że otrzymany produkt ma wadę lub jest niezgodny z zamówieniem aby przyspieszyć i ułatwić proces reklamacyjny możesz w ciągu 30 dni od daty otrzymania zamówienia skorzystać z opcji wymiany lub bezpłatnie zwrócić towar. Możliwość zwrotu produktu nie wyklucza prawa do jego reklamacji.
- Jeśli podczas użytkowania stwierdzisz, że Twój produkt jest uszkodzony lub ma wadę produkcyjną, masz prawo go zareklamować.
Jak złożyć reklamację?
- Reklamację możesz odesłać na adres: P.P.H. Wojewodzic- Dział Reklamacji, ul.29 Listopada 9, 33-300 Nowy Sącz lub złożyć bezpośrednio w siedzibie firmy w godzinach jej otwarcia.
- Przed wysyłką zabezpiecz produkt aby nie uległ uszkodzeniu w transporcie, dołącz dowód zakupu oraz wypełniony formularz reklamacyjny, przykładowy formularz znajdziesz tutaj - możesz go wydrukować lub przepisać ręcznie. Dowodem zakupu może być paragon fiskalny, faktura, wydruk z karty płatniczej, numer zamówienia internetowego albo inny dowód, który będzie pomocny w ustaleniu takich okoliczności jak: miejsce, data sprzedaży, rodzaj sprzedanego produktu, jego cena.
- Zwrot kosztu przesyłki nastąpi tylko w przypadku pozytywnego rozpatrzenia reklamacji.
- Przesyłka powinna być odesłana z terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
- Nie przyjmujemy paczek wysyłanych za pobraniem.
Co się dzieje po złożeniu reklamacji?
- Po otrzymaniu Twojej reklamacji, w ciągu 14 dni roboczych. poinformujemy Cię o sposobie jej rozpatrzenia.
- Jeśli reklamacja zostanie uznana: naprawimy produkt, wyślemy nowy lub zwrócimy pieniądze. Jeśli płaciłeś przy odbiorze, podaj nam numer konta, na który w przypadku zwrotu pieniędzy należy przelać środki.
- Jeśli reklamacja zostanie odrzucona odeślemy Ci towar wraz z uzasadnieniem naszej decyzji.
Co warto wiedzieć zanim złożysz reklamację
1 stycznia 2023 roku weszły w życie zmiany w przepisach dotyczących reklamacji towarów,, wynikają one z dostosowania polskiego prawa do unijnych dyrektyw. Nowe przepisy dotyczące reklamacji są uzależnione od daty zakupu towaru. Jeśli produkt został nabyty przed wprowadzeniem nowych przepisów, reklamacje dotyczące tego towaru będą rozpatrywane na podstawie wcześniejszych regulacji.
Najważniejsze różnice między reklamacjami dotyczącymi produktów zakupionych przed oraz po 01.01.2023 r.
Podstawa reklamacji
- Przed 1 stycznia 2023 r.: Reklamacje opierają się na pojęciu "wady fizycznej" towaru, zgodnie z przepisami dotyczącymi rękojmi.
- Od 1 stycznia 2023 r.: Zamiast "wady fizycznej" używa się pojęcia "niezgodność towaru z umową". Reklamacje opierają się na tym, czy towar jest zgodny z umową, a nie tylko, czy ma wadę.
Pierwszeństwo naprawy lub wymiany
- Przed 1 stycznia 2023 r.: Konsument może wybrać, czy chce naprawy, wymiany towaru, obniżenia ceny, czy odstąpienia od umowy (zwrotu pieniędzy).
- Od 1 stycznia 2023 r.: Sprzedawca ma prawo najpierw zaoferować naprawę lub wymianę towaru. Dopiero gdy te opcje są niemożliwe lub nieskuteczne, konsument może żądać obniżenia ceny lub odstąpienia od umowy.
Domniemanie istnienia wady
- Przed 1 stycznia 2023 r.: Domniemanie, że wada istniała w momencie zakupu, obowiązywało przez 12 miesięcy od wydania towaru.
- Od 1 stycznia 2023 r.: Domniemanie to zostało wydłużone do 2 lat, co oznacza, że jeśli wada ujawni się w ciągu 2 lat od zakupu, zakłada się, że istniała ona już w momencie zakupu, chyba że sprzedawca udowodni inaczej.
Termin odpowiedzi sprzedawcy
- Przed 1 stycznia 2023 r- Sprzedawca udzieli odpowiedzi na Twoją reklamację w terminie:14 dni od dnia otrzymania Twojej reklamacji (jeżeli żądałeś naprawy, wymiany lub obniżenia ceny, )30 dni (jeżeli żądaniem był zwrot ceny)
- Od 1 stycznia 2023: Sprzedawca udzieli odpowiedzi na Twoją reklamację w terminie:14 dni od dnia otrzymania Twojej reklamacji
Warunek skutecznego odstąpienie od umowy
- Przed 1 stycznia 2023 r: Sprzedawca ma prawo odmówić zwrotu ceny, jeśli wada jest uznawana za nieistotną
- Od 1 stycznia: Sprzedawca ma prawo odmówić zwrotu ceny, jeśli udowodni, że stwierdzona niezgodność z umową jest nieistotna
Okres odpowiedzialności sprzedawcy
- Przed 1 stycznia 2023 r.: Odpowiedzialność sprzedawcy za wady towaru wynosiła 2 lata od momentu wydania towaru.
- Od 1 stycznia 2023 r.: Odpowiedzialność za zgodność towaru z umową także wynosi 2 lata, ale wydłużono domniemanie istnienia wady do 2 lat.
Podstawa prawna
- Przed 1 stycznia 2023 r. Ustawa z dn. 23.04.1964 r. - Kodeks Cywilny (art. 556 i nast.)
- Od 1 stycznia 2023 r. Ustawa z dn. 30.05.2014 r. - o prawach konsumenta (art 43a i nast.)
Kontakt
Jeśli potrzebujesz pomocy lub masz pytania, skontaktuj się z nami:
E-mail: sklep@wojewodzic.com.pl.
Telefon: 532533225 (Pn-Pt, 9:00-1700)